torsdag 10 mars 2011

Trött, tröttare, tröttast!

Igår blev jag helt plötsligt supertrött så jag åkte hem från kontoret för att bara slappa hela eftermiddagen. Det var en god idé, men inte alls så skönt som jag tänkt mig. Glömde ju bort att jag är höggravid. Hur jag än ligger så gör det ont någonstans och kroppen vägrar att slappna av, är på helspänn hela tiden...

Sessan har haft två toppen-veckor när hon kommit hem från dagis på ett strålande humör, ätit massor till middag och sedan lekt och myst med oss. Sedan har hon själv sagt till att hon vill sova och sedan somnat in med ett stort leende, underbart! Det bästa av allt är att hon sedan sovit hela natten och vaknat pigg och glad vid kl 7 och det är vi inte direkt bortskämda med!! Nu är dock ordningen återställd, gnällig hela kvällen, inget passar, jätte-trött redan vid kl 18 och sedan vaknar hon någon gång vid kl 05.30 och börjar tjata: maaaamma, min mamma, mamma osv... Typiskt, vi som precis börjat att vänja oss vid det nya ljuva livet. Fast jag antar att det kan kvitta för snart anländer ju nästa terrosrist=)

3 kommentarer:

  1. Vi hoppas på en Ellabebis som nummer två. Hon har ju sovit bra sen hon var två månader (förrutom om hon är sjuk förstås)! Snart, snart kan du få ligga hur du vill... det är så skönt!

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, det ska bli så skönt och en Ellabebis hade varit toppen, var beställerman sådana?

    SvaraRadera
  3. Jag önskar jag visste hur vi gjorde...Aaron har inte sovit alls...

    SvaraRadera