tisdag 8 mars 2011

Lite av vaje

Har ju råkat tappat min "ajfån" en gång för mycket så hela glasrutan gick i tusen bitar=( Lyckligtvis så hade jag en försäkring så nu är den på lagning. Brukar ju blogga från den så därför har det inte blivit några inlägg, men nu skärper jag till mig och använder datorn istället.


Råkade ju halka omkull i slänten utanför vårat hus för två veckor sedan. Ramlade på sidan och först gjorde det så ont i handen och armen så jag tänkte inte på magen, hur man nu kan glömma den stora?! Gick i alla fall in och lade mig och vilade och när jag legat stilla ett tag så insåg jag att bebisen slutat att sparka.... Typiskt, söndag kväll en halvtimme innan Thea skulle sova. Det var bara att ringa förlossningen som sa att vi skulle komma in på en gång, en liten tur som tar ca 45 minuter, jippi! Kunde ju inte köra själv heller eftersom jag skadat handen, så vi fick lämna en väldigt trött och gnällig Thea hos farmor på vägen till Lund. Väl inne på förlossningen så konstaterade man att bebisen var stressad OCH hade vänt sig i säte, toppen!! Nu har dock hjärtljuden blivit normala igen och det verkar som om lillan har hittat rätt igen. Ska erkänna att jag inte alls var särskilt sugen på att åka in till Lund för att de skulle försöka att vända henne. En tjej i vår föräldrar grupp blev tvungen att göra det och hon hade brännmärken över hela magen och sa att det var det värsta hon varit med om och då lyckades de ändå inte vända bebisen...

Thea stormtrivs på dagis och kommer fortsätta att vara där helt tid även när lillasyster är här för jag har börjat att läsa igen. Har hittat en 1-årig påbyggnadsutbildning inom djurskydd som är internetbaserad så nu kanske jag äntligen kommer att få användning för min högskoleexamen?! Kan ju erkänna att det kanske var liiite väl mycket att vara höggravid, arbeta heltid och plugga heltid, men nu har jag ju gjort sista passet på polisen så nu ska jag bara plugga, vara på kontoret och föda barn=)

Har precis börjat att fundera på att packa förlossningsväskan och tvätta de där pluttiga små bebiskläderna. Måste bara försöka att komma ihåg vad det var som var bra att ha med sig...minne som en guldfisk! Ska försöka att föda barn i Ystad denna gången, har bara hört positivt från dem som varit där och dessutom så har de badkar med lustgas!!
Tänk vas tiden går fort och att vi ska bli "en till", det känns helt ofattbart, men härligt...

5 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka igen, har saknat dig!!

    Vilka härliga bilder, go tjej. Huga vad fort det går och ännu fortare med tvåan ska du veta. Tycker nyss Edvin var nyfödd och att jag inte alls varit hemma så länge. I maj har jag varit hemma ett år. Edvin är ganska precis 9 månader. Väldigt nyfödd...

    Hoppas det går riktigt bra och att tjejen inte funderar på att vända sig tokigt. När är du beräknad?

    SvaraRadera
  2. Vad kul att ni skriver kommentaret, det gillas skarpt! De tror att lilla-syster kommer 2/4 så vi får väl se vad som händer de närmaste veckorna!

    SvaraRadera
  3. She is so beautiful Sandra!!! Must come from good genes:) Wish I could read the blog:) But I do enjoy the pictures!! Blessings on the delivery and arrival and the next sweet baby girl!!

    SvaraRadera
  4. Thank you Sue=)I promise to write in english as well if I have something really funny to tell!!

    SvaraRadera